Werkwijze


Op welke wijze doet KiekendiefPerspectief effectief uw marktonderzoek?

Effectief marktonderzoek is meer dan even een vragenlijst in elkaar zetten. Effectief marktonderzoek is een kwestie van op de hoogte zijn van uw lokale situatie, inleven in uw vraagstelling en komen met onderbouwde antwoorden op uw vragen. Een onderbouwing door middel van gedegen onderzoek en een gefundeerde analyse van de resultaten vanuit de vraagstelling en de doelstellingen van de opdrachtgever. Gericht dus op uw resultaat. Dat maakt de aanpak van KiekendiefPerspectief tot effectief marktonderzoek!

Eerst hebben we contact met onze opdrachtgever over de achtergrond en wensen ten aanzien van het onderzoek. Hierbij formuleren we de aanleiding en de doelstelling(en) van het marktonderzoek, kortom: Waarvoor heeft u de resultaten nodig? Vervolgens schrijven we op basis van het contact een onderzoeksvoorstel dat aan uw wensen voldoet. In dat voorstel is een Plan van Aanpak uitgewerkt, tevens wordt een (globale) tijdsplanning en kostenbegroting aangegeven. Pas na goedkeuring van het onderzoeksplan gaan we aan de slag, waarbij we vanzelfsprekend een vinger aan de pols houden bij onze opdrachtgever.

In onze werkwijze doorlopen wij verschillende stappen, in het schema hieronder vatten we deze stappen kort samen. U wordt bij elke stap betrokken, om het resultaat zoveel mogelijk bij uw verwachtingen en wensen te laten aansluiten.
 

Onderzoeksfasen